Veelgestelde vragen

Doos vrijstaandVeelgestelde Vragen

Veelgestelde vragen zijn ervoor om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Wij hebben voor u de belangrijkste informatie verwerkt in deze pagina. Mocht u alsnog vragen hebben, die we door middel van deze pagina niet hebben kunnen beantwoorden, gelieve contact op te nemen via tel. 038-42 50 420 (maandag t/m vrijdag 08.30 – 17.00 uur) of via het contactformulier.

Informatie over bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

  • Selecteer het product van uw keuze door erop te klikken.
  • Kies – indien nodig – de kleur en vervolgens op ‘toevoegen aan winkelwagen’. Het product wordt direct in uw winkelwagen geplaatst.
  • Bent u klaar met winkelen, komt u via ‘winkelwagen bekijken’ in uw winkelmandje terecht. Bent u het eens met uw bestelling, gaat u door naar de checkout door te klikken op ‘doorgaan naar afrekenen.’
  • Op de checkout pagina vult u uw gegevens in, controleert u nogmaals uw bestelling en kiest u vervolgens een betaalmethode. Een account aanmaken is niet nodig.
  • Uw bestelling wordt geplaatst zodra u klikt op de knop ‘bestelling plaatsen’, waarna u van ons een bevestigingsmail ontvangt.

Levering

We bezorgen al onze artikelen op de aangegeven bezorgdatum, op het door u aangegeven adres. U kunt uw bestelling volgen door middel van de track&trace code, die wordt toegezonden via e-mail. Tijdens de bezorging bekijkt de chauffeur (postNL) samen met u of de aflevering naar wens is uitgevoerd en vraagt u vervolgens te tekenen voor akkoord.

In principe worden al onze producten de dag na bestelling bezorgd, indien deze voor 16.00 uur is geplaatst én op voorraad is. Zo niet wordt uw bestelling geleverd binnen 5 tot 7 werkdagen.

Vandaag in huis– Veel gestelde vragen
Staat jouw vraag over ”vandaag in huis” hieronder niet tussen? Neem dan contact op via info@luilak.nl of 038 42 50 420.
Wanneer kan ik gebruik maken van Vandaag in huis?
Als bij het product aangegeven staat dat je gebruik kunt maken van Vandaag in huis en het product is op voorraad.
Wat zijn de kosten voor Vandaag in huis?
De kosten voor de optie Vandaag in huis zijn €6,50

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling als ik voor Vandaag in huis kies?

 

BesteldBezorgd
Maandag t/m vrijdag voor 11:30 uurDezelfde dag in huis
Maandag tot en met donderdag na 17:00 uurVolgende dag in huis
Tussen vrijdag 11:30 uur en maandag 11:30 uurMaandag in huis


De levertijd is hierdoor in alle gevallen 1 werkdag minder. Tijdens feestdagen kunnen bovenstaande levertijden afwijken.

Hoe weet ik of mijn product via’Vandaag in huis’ bezorgd kan worden?
Op de product pagina staat bij de levertijd aangegeven. De afmetingen van het pakket zijn maximaal 60 x 60 cm.

Ik heb ook producten besteld zonder ‘Vandaag in huis’ aanduiding.
De artikelen die mogelijk zijn met Same Day Delivery (zie product pagina) worden volgens de Same Day Delivery regels verstuurd. De overige producten ontvangt u volgens de reguliere levertijd.

Door wie wordt mijn bestelling in geval van ‘Vandaag in huis’ bezorgd?
Je bestelling wordt in de meeste gevallen door een fietskoerier van Cycloon bezorgd. In de buitengebieden wordt het met een auto bezorgd i.p.v. op de fiets.

Eventuele extra kosten (betaling, verzending)

Al onze prijzen zijn inclusief BTW, u betaalt dus geen extra btw-kosten over de aangegeven prijs van het product.

Verzendkosten binnen Nederland zijn €5,95 euro. Plaatst u een bestelling boven de €25,00 euro, worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. In geval van ‘Vandaag in huis’ zijn de kosten zoals aangegeven.

Retour mogelijkheden

  • Kan ik een artikel retourneren?
    We willen u vriendelijk verzoeken om nadat u de bestelling ontvangen hebt, de inhoud van het pakket te controleren. Klopt de inhoud van het pakket niet met uw bestelling? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via tel. 038-42 50 420 of e-mail: info@luilak.nl
  • Als een artikel niet voldoet aan uw verwachtingen, wordt u in de gelegenheid gesteld het artikel te retourneren binnen 14 dagen, op eigen kosten.
  • Uw bestelde producten kunnen worden geretourneerd mits de verpakkingen niet geopend noch beschadigd zijn.
  • Kan ik een artikel ruilen?
    Ruilen is mogelijk zolang producten voldoen aan de retour voorwaarden (zie hierboven). Alle bijkomende kosten zijn voor eigen rekening.
  • Hoe kan ik een artikel retourneren?
    U kunt uw artikel retour melden via e-mail: info@luilak.nl. We willen benadrukken dat het uw eigen verantwoordelijkheid is het pakket naar het juiste adres, Luilak bv, Popovstraat 86, 8013 RK Zwolle, op te sturen. We adviseren u een bewijs van verzending te bewaren tot eventuele terugbetaling verwerkt is.

Eigen account

Om een product te kunnen bestellen via onze website, is het voor zowel u, als voor ons efficiënter een account aan te maken. Op deze manier zal het bestelproces sneller worden verwerkt. Wij kunnen u verzekeren dat uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk worden behandeld, en niet worden verstrekt aan derden. Mocht u toch willen bestellen zonder account, is dat mogelijk.

Garantieprocedure

Wettelijke garantie
Op alle artikelen die u bij ons koopt, zit een wettelijke garantie. Dit houdt in dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Mocht dit niet het geval zijn, verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met Luilak per telefoon of per e-mail.

Onze medewerkers zullen samen met u de meest gepaste oplossing voor uw probleem zoeken. Het kan zo zijn dat u het artikel retour moet sturen naar de vestiging. Luilak zal alle zorgen dragen. Luilak heeft 14 dagen voor het toezenden van het juiste artikel of indien nodig een credit betaling. Deze kosten komen voor rekening van Luilak.

Fabrieksgarantie

Op al onze producten zit een fabrieksgarantie van 2 jaar. Defecten en gebreken die in deze termijn ontstaan (bij normaal gebruik) worden door de producent verholpen. Deze garantie heeft geen invloed op je wettelijke garantie, dit is een aanvulling.

Klachtenprocedure

Mocht u een klacht hebben en wilt u deze melden dan is dat mogelijk via tel. 038-42 50 420 of e-mail: info@luilak.nl. Klachten via de telefoon zullen wij op dat moment proberen af te handelen. Mocht u een e-mail willen sturen behandelen wij deze binnen 5 werkdagen.  Kan u klacht binnen deze termijn niet opgelost worden ontvangt u van ons bericht.

Bent u niet tevreden met onze oplossing? Dan kunt u contact opnemen met de geschillen commissie van de thuiswinkel waarborg. Zij kunnen u van advies voorzien. Meer informatie over de geschillencommissie vindt u op de website van de thuiswinkel waarborg  en van de stichting geschillencommissie consumenten

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen verzoeken wij u via een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk, per post of e-mail) ons op de hoogte te stellen van de herroeping. U kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering, dan de door ons aangeboden goedkoopste standaard levering). Dit gebeurt onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden Al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft meegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen. Die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, welke verder gaan dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Betaalmogelijkheden

Luilak geeft u de mogelijkheid te betalen met verschillende methodes. U kunt gebruik maken van een directe bankoverschrijving, iDEAL, Mistercash/Bancontact, afterpay of Paypal.

downloaddownload (3)download (1) logo afterpay